HTML

Eee PC júzer

Helló! Ebben a blogban arról olvashatsz, milyen az életem most, hogy egy ASUS Eee PC 4G-X boldog és büszke tulajdonosa lettem.

Friss topikok

  • doors (törölt): pedig én vártam a folyatást, azért is maradtál benne a google readerbe. Ezennel akkor kitöröllek. ... (2008.10.15. 15:10) Vége a dalnak (már egy ideje)
  • aws: na csak kiderült hosszú használatra alkalmatlan arra jó hogy magaddal vidd és ha tudod hogy wlan k... (2008.08.13. 18:07) Kialudt a tűz - de még pislákol
  • Bobb: Na ittvan: logout.hu/iras/kb_vagy_kib.html (2008.06.16. 18:55) Az első KOMOLY szívás
  • Karma: Az nLite nagyon jó, én már csak azzal telepítek wint. (2008.06.12. 11:30) XP karcsúsítás
  • slippy: aki kételkedne a magyar 900-as hamarosan történő megjelenésében, annak ajánlom a legfelső hírt eee... (2008.06.10. 09:47) Közelebbi ismerkedés

Linkblog

Közelebbi ismerkedés

2008.05.08. 18:12 USbfREAk

Hát tényleg ekkora. :)

Örömé' bódottá (azaz: Öröm és boldogság - á' lá Matisz nagypapa)

Ma délelőtt eljutottam végre odáig, hogy be is kapcsoljam a kis drágát. ;) Veterán PC-sként szinte hihetetlen volt látni, hogy a legelső bekapcsoláskor már a Windows indul. Igaz, aránylag lassan indult, mert az utolsó telepítési lépcsőnél indul az oprendszer, vagyis a területi beállításokat és a szokásos "Ismerje meg a vindózikszpét, és szánjon pár percet a beállításokra" menüt végig kell lépegetni, mielőtt valójában elindulna a kezelőfelület. A beállítások gyorsan mentek, aztán már csak néhány percet kellett várni, hogy mindent elmentegessen magának a gép (ez mondjuk mintha kicsit lassan ment volna).

Már ebben a stádiumban megismerkedhettem a scroll-ozós képernyővel, ugyanis alapból 800x600-on indul a gép, ami azt jelenti, hogy függőlegesen lehet görgetni a képernyőt. (Mit lehet - kell! Meg is hökkentem egy pillanatra, amikor az egyik ablakban azt írta ki, hogy nyomd meg a Tovább gombot, de az sehol nem volt. Ekkor kellett görgetni...) Aztán gyorsan visszaállítottam 800x480-ra, mert annyira nekem elsőre nem jött be a görgetős megoldás.

A Windows amúgy már előretelepítve SP2-es változatban érkezik, sőt egy Microsoft Works c. programcsomag (butított Office), valamint olyan apró figyelmességek is telepítve vannak már a gépen, mint a 8-as magyar Adobe (leánykori nevén Acrobat) Reader. A C: meghajtón gyárilag majdnem 2 giga szabad hely van még ilyenkor.

Ami még egyértelműen az öröm kategóriába tartozik, az a kis gépecske sebessége. Ahhoz képest ugyanis, hogy nem állítottam maximális teljesítményre a rendszert (Vezérlőpult - Rendszer - Teljesítmény fül), a megjelenítés és a reakció nagyon gyors. Alig lassabb, mint a "rendes" gépemen (ASUS A6M notebook 3600-as Sempronnal és 1 giga RAM-mal), vagyis tökéletesen megfelelő. A kijelző szép, sőt, nagyon nagy betekintési szöge van, vagyis ezen - a méreten túlmenően - nem spóroltak ASUS-ék.

Ja, és felkötöttük egy 20-as (vagy 21-es?) TFT-re, és hibátlan képet ad. És nem lassul tőle. A kollégákat (ez is) nagyon lenyűgözte. ;)

Az egyszeri Eee PC júzer esete az XP SP3-mal

Ha már elindult a gép, a WLAN-t meg kb. 3 kattintással sikerült beállítani, gondoltam, frissítsük a Windows-t, ha már egyszer a napokban megjelent az SP3. Csak elfér a 2 gigán, leginkább bőven - gondoltam magamban. De mekkorát tévedtem... :P

Már az SP3 telepítésének végefelé egyszercsak megjelent az a kis buborék, amit a saját gépeimen gyakorlatilag soha nem szoktam látni, vagyis a "Kevés a lemezterület a C: meghajtón". Nézem az intézőben - 179 MB szabad hely. Aztán 159... Újabb buborék; szabadítsak fel lemezterületet. Oké. 350 megával sikerül feljebb tornászni. De közben jön a maradék SP3... Végre befejezi. Újraindítás, meg minden. (Az első.) De akkor már a többi kis frissítést is fel kéne tenni... ;)

Volt még vagy egy tucatnyi a Microsoft Update oldalon. Elkezdem - buborék jön megint. Homlokcsapkodás. Mit töröljek le??? Irány a Programok telepítése. Találtam ezt-azt, ami 100 mega felett volt, úgyhogy töröltem. Maradt vagy fél giga szabad hely. Szuper! Alig van már néhány frissítés hátra... De a szabad hely megint fogy. Izzadás, szentségelés (hülye ASUS!; miért nem 8G-t vettem?!; essen le a haja annak, aki kitalálta az SP3-at, stb.), aztán nagy megnyugvás, mikor az utolsó előtti frissítés után valahogyan 450 mega környékén áll meg a tárhely. Ezekután úgy döntöttem, nem kell a Silverlight (ez lett volna az uccsó szoftveres frissítés), ami talán érthető. :)

Hibák

Apróságok, de vannak olyan dolgok, amik nem tetszettek hirtelen.

1. A billentyűzet bal felső oldala nem fekszik tökéletesen a helyén (kb. 1 mm-rel eláll a talapzatától), ami miatt extra "csörgős" hangjuk van a billenytűknek a baloldali félpályán. Egyik kollégám szerint orvosolható talán. (Ő nagy notebook szétszedő-összerakó ember.)

2. Meg kellett állapítanom, hogy melegszik a drága. Kb. 3 órányi bekapcsolt állapot (vad frissítgetések, lásd fent) után már a billentyűzet is érezhetően meleg volt. Nem forró, csak meleg. Pedig szabályosan szellőzött. (A magyar Használati útmutatóban külön kiemelik, hogy NE tegyük az ölünkbe. Pedig annyira csábító...) A ventilátor bizonyára dolgozott, de én nem hallottam. Ez mondjuk nem hiba, hanem éppen fordítva. (És itt nem az "abih"-ra gondoltam...) ;)

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepcjuzer.blog.hu/api/trackback/id/tr91460226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.05.08. 21:52:13

En is gondolkod(tam)om egy EEE vetelen. Igaz, majd az Atomos verziot, nagyobb kepernyovel, de hat az alapjai csak nem fognak annyira nagyon kulonbozni... Orulok, hogy van ez a blog, folytasd es rengeteg bejegyzest varunk! Hajra :]

A hangkartyarol mit tudsz mondani? Sistereg?

KwiHa 2008.05.08. 22:12:54

Frissitesek utan ha minden jol muxik, irany a Windows konyvtar es a $NtUninsta..... mappakat lehet torolni SHift+Del kombinacioval. Rengeteg helyed lesz ujra! :-)

R01 2008.05.08. 22:28:18

"A magyar Használati útmutatóban külön kiemelik, hogy NE tegyük az ölünkbe."
Azért kezdhetnének olyan laptopot is tervezni, amit ölbe lehet venni... ha már a felhasználók 90% szokta ölben is használni :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.08. 22:31:29

R01 2008.05.08. 22:28:18 >>> Teszel alá egy fa lapot, és teheted az öledbe:D Nekem mist is úgy van;)

Nekem az Eee ára nem tetszik. Ennyiért már lehet venni lazább laptopot:)

aha 2008.05.08. 22:36:40

Én már lassan két hónapja használom a kicsikét, igaz, francia változatban, és home made (amúgy legális) XP-vel, úgyhogy megosztanék néhány észrevételt, ötletet a hibákkal kapcsolatban.

Szabad helyet csinálni az SSD-n elég egyszerű, bár kíván némi anyagi áldozatot. Érdemes beruházni egy 2 gigás memóriára (nem olyan horror az ára, 400 Mhz-es elég belőle), és akkor ki lehet kapcsolni a virtuális memóriát. Gond nélkül elvan nélküle az XP, még gyorsul is valamennyit. Ráadásul nem irkál olyan gyakran az SSD-re, úgyhogy nem fogyasztja a korlátozott (de azért bőségesen elég) élettartamot.

Bármit is ír a kézikönyv, nyugodtan vedd az öledbe a gépet. Remélem nem jár garanciavesztéssel, ha elárulom, hogy én időnként a mellkasomra is szoktam tenni :) Igaz, hogy melegszik, de ezt azért érzed, mert nagyon közel van a kezed a tűzhöz, a venti meg tényleg ritkán kapcsol be - azért ha fülelsz, hallhatod :)

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.05.08. 22:49:48

"A magyar Használati útmutatóban külön kiemelik, hogy NE tegyük az ölünkbe."

"R01 2008.05.08. 22:28:18 >>> Teszel alá egy fa lapot, és teheted az öledbe:D "


persze meg repülőn/vonaton a falap mellé ventillátort ne vigyek magammal?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.08. 23:01:41

bobbyperu · bobbyperublog.blogspot.com/ 2008.05.08. 22:49:48 >>> Ha a vonaton szeretnéd használni, előbb ismerkedj meg a gépeddel. Nézd meg, hogy hol szívba le a levegőt, hol fújja ki, hol szellőzik, stb:) Én megtettem, vonaton is használom, és sosem megy 60 fok fölé a proci hőmérséklete:P

HaHaHapci 2008.05.08. 23:06:54

"Nekem az Eee ára nem tetszik. Ennyiért már lehet venni lazább laptopot:) "

Na, akkor én most ezzel vitába szállnék. A mini-laptopok között nem találsz ilyen olcsót!
A "normál" laptopokhoz pedig ne hasonlítsuk, mert ez tipikus hurcolászós második laptop. (Almát az almával)

Én már régóta kínlódok amiatt, hogy ha megyek valahova, akkor kvázi el vagyok vágva a nettől. Ráadásul otthon dolgozom, és amikor bemegyek néha a céghez meetingelni, akkor sokszor nincs szabad gép...

Vannak olyan kollégáim, akik hurcolásszák magukkal a 2-3 kg-s laptopjukat, de nem akarok málhás szamárként mászkálni a városban.

Szóval erősen sanszos, hogy beruházok egy EEE-be. Holnap, vagy holnapután benézek egy számtech. boltba, hogy megtapogassak egyet élőben is. :)

Egy kérdés: CD/DVD-meghajtó van rajta?

aha 2008.05.08. 23:20:27

Egészségedre :)

Nincs benne CD/DVD, de mivel az egész gép alapterülete kábé akkora, mint két CD-toké (vagy mint egy filmes DVD-toké), ha lenne benne, az az egyéb alkatrészek rovására menne. Ha mindenképpen szükséged van rá, akkor tudsz venni egy USB-s külső meghajtót, de az már gyösz. Legalábbis számomra.

StormChild · http://www.videodigitalizalas.com 2008.05.08. 23:24:51

Szerintem hagyjátok a mostani EEE PC-ket, nyáron már valahonnan talán be lehet szerezni az EEE PC 900-at, amiben a Linuxos változatnál 20 gigás, a Winnyózosnál pedig 12 gigás lesz az SSD, a kijelző is megnő (a gép mérete nem, csak éppen nem lesz akkora kerete a képernyőnek), bár még mindig nem Atom proci lesz benne, sajnos... Szóval én inkább megvárom azt, hiába kerül majd kb. 110e forintba.

tocsa 2008.05.08. 23:26:33

Pedig a Silverlight az csak par mega.
Mekkora SSD is van a gepben?

tocsa 2008.05.08. 23:29:40

StormChild: en olyanra palyazom (900, 20GB SSD, Linux). Szeirntem ezeknel az a kava az LCD mellett nagyon gagyi, 386-os laptopokat juttatja eszembe.

C 2008.05.08. 23:29:56

Kedves HaHaHapci !

Az ar szerintem is elfogadhato - 3. honapja nyuvok egy ausztral verziot (4G) kb. 70 ezerert, az eredeto Xandros-szal, most is errol irok. A rendes PC,laptop (stb.) melle kivalo kiegeszito, de ne keress rajta CD/DVD meghajtot.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.05.09. 00:08:11

Tobb helyen is olvastam, hogy ez kiegeszito laptopnak jo. Elvileg en hosszabb idore kulfoldre tavozom a kozeptavoli jovoben, ahol is egy laptopon keresztul szeretnem tartani a kapcsolatot az otthoniakkal: msn, skype, e-mail. Sokat kell majd irnom odakint; akkor inkabb vegyek egy "rendes" laptopot?

HaHaHapci 2008.05.09. 00:22:18

pikula: szerintem neked egy hagyományos notebook jobban megfelel, mint az Eee. Pláne, ha sokat akarsz írni rajta.

Ez tényleg csak szükséglaptop: vonaton, buszon, menzán, suliban stb ránézel az emailekre, megskubizod az Indexen a híreket... Szóval ez ilyenekre való. Meg olyan vészhelyzetekre, amikor határidős munka van és a "fő gép" elfüstöl. Én már jártam úgy.

Credoc 2008.05.09. 00:40:45

Pikula !
Szvsz megfelel, skype, email rendben, msn nalam ninncs.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.05.09. 01:04:03

Miert is gondoltam, hogy nem kapok egyseges valaszokat? :D

midnight coder 2008.05.09. 07:15:36

Én is akarok majd egy ilyet, de kivárom a 1024x768-as változatot. Valóban nem a laptopot fogja kiváltani hanem a PDA-t. Bár 1024x768-cal már lehet hogy a laptopot is... Mondjuk én egyrészt doksik olvasgatására szánom hogy ne legyek odakötve a monitor elé (erre a laptop nagyon kényelmetlen) illetve ha olyan helyre kell hogy menjek ahol programfejleszteni vagy demózni nem kell, csak tárgyalni - kézzel írni ugyanis eléggé utálok, és a végredményt én sem mindig tudom elolvasni.

midnight coder 2008.05.09. 07:17:20

Viszont nagyon remélem hogy be lehet majd szerezni a honosítatlan verziót is - sem a magyarított oprendszerek (bár ez linuxnál könnyen megoldható) sem a magyar kiosztású billentzűyet nem a kedvencem...

Zoli 2008.05.09. 07:53:06

3 napja vettem egyet. Nem wow-ozásra :) Szeretem. Könnyű kezelni, valóban paraktikus, és egy izmos mmc.so kártyával egész jó tárterületet lehet elérni. Fagyásom nem volt. wlant elsőre felismerte és csatlakozott. aksija jól bírja. kijelző kicsi, de ennyiért ekkora géptől sokat ne várjunk. Szóval én csak ajánlani tudom, azoknak akik nem egy csúcsgépet akarnak, de használhatót, és nem akarnak egy 2 kilós dögöt cipelni a táskájukban. :)

mura 2008.05.09. 08:07:57

Nnekem kb.három hónapja van.
Ha előveszem, az összes nő igy kiált fel: Neked ilyen kicsi van? De jó !
Látjátok, tényleg nem a méret a lényeg !
Vagy mégis?

PTibor (törölt) 2008.05.09. 08:20:49

Mura: Eddig csak a mobiltelefon esetében versenyeztek a férfiak azon, hogy kinek kisebb. Most jöhet a laptop :)

0xFFFF 2008.05.09. 08:35:09

kis háttértár és windows ?4 What a pervert ?

USbfREAk 2008.05.09. 08:37:24

pikula: A hangkártya kifogástalanul működik. Nem hogy nem sistereg, de tényleg szebb hangja van, mint sok másik notebook beépített hangszórójának. És a hangerejével sincs semmi gond.

KwiHa, aha: Köszönöm a tippeket, ki fogom próbálni őket. ;)

R01: Maga a "laptop" kifejezés is azt sejteti, hogy ölbe veszi az ember. ("lap" = "öl" angolul)

StormChild: Arra a célra, amire nekem kell, ez a változat is tökéletesen megfelel. Harmadik laptop gyanánt (a "normál"-nak titulált cégesem mellett van otthon még egy notebook, nem mintha nem lenne asztali gép is...) nem akartam ennél többet költeni erre a célra.

midnight coder: Tudtommal valós felbontását tekintve 1024x600-as a 8,9"-os Eee, de nyilván ott is lehet majd görgetni a képernyőt.

Libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.05.09. 08:57:26

Nagyot lehet ezekkel a kis izékkel villantani, nekem Libretto U100 van, azon a Vista is megy, és tényleg HORDOZHATÓ. Az Ee is ilyen lehet, pl. autóstáskában elfér.

Kütyüfggőknek meg egyenesen kötelező :)

Tóth Andrea 2008.05.09. 10:38:43

szia....))))

akkor ezért nem tudok én ajánlatokat küldeni mert Te tesztelsz,bloggolsz..)))ahaaaaaaaaa
A HIPER fejlesztése meg áll.....)))))))
UI: csak viccelek...nehogy komolyan vedd....)))
szia...

USbfREAk 2008.05.09. 10:41:55

Tóth Andrea: Ismerjük egymást? :)

HaHaHapci 2008.05.09. 12:03:32

Midnight coder!

Van honosítatlan verzió is, ha neked az kell:
www.pcexpert.hu

Angol billentyűzettel és linux-szal.

Nekem meg pont az nem jön be, úgyhogy muszáj volt megvárnom a magyar változatot.

USbfREAk 2008.05.09. 13:39:31

Megjegyzem, a Linux kipróbálása is mozgatja a fantáziámat. Le lehet azt a verziót vajon tölteni valahonnan?

StormChild · http://www.videodigitalizalas.com 2008.05.09. 16:51:46

tocsa: jaja, az új jobb lesz (bár a régi is vagány kis gép), csak az a baj, hogy még jó darabig nem lehet majd kapni (oké, Angliában már szerintem most is kapható, de az messze van x))...

USbfREAk: szerintem is nagyon jó kis gép, én is jó sok tesztet elolvastam róla, csak éppen mire könnyen hozzá lehetett volna jutni, már kijött az utóda (azért 40e HUF körül még a régit is megvenném... x)), mármint ha újonnan annyiba kerülne ;)).

rivera 2008.05.10. 00:13:56

USbfREAk, én linuxos 701-est vettem, és rajta is hagytam a Xandros-t, mert tetszik, gyors és használható. Azért kísérleti jelleggel gondolkozom egy XP felrakásán, egyszer, ha lesz időm.

Ezt a disztribúciót egyébként láttam fent a neten, az EEE+PC+Stock+Xandros+torrent szavakra googlizva.

Tóth Andrea 2008.05.10. 06:16:27

még nem....) /azt hiszem / :)))))) de lehet...:))))))))

pisti1234 2008.05.13. 12:50:55

ref Mindight coder.

"Én is akarok majd egy ilyet, de kivárom a 1024x768-as változatot."

Arra varhatsz egy ideig. A P900 -as sorizatnak is csak 1024x600 -as lesz a felbontasa.

doors (törölt) 2008.05.13. 14:22:22

Viszont már Angliában is árulják a 900-as változatot!! És nem is drága, pont 100.000 Ftra jön ki, 20GB - Linux változat. Áfásan 329 font. Tehát 20.000-el drágább, hogy nagyobb a felbontás, 3szoros tár ha Windowsal rendeled, és 5szörös, ha Linuxxal, és kétszer akkora memória. Tehát ha SD kártyákkal bővíti az ember a 700-ast, a 900as akkor is olcsóbb.

Nyár végén talán már nálunk is itt lesz az Asus eee 900 , vagy legalább Ausztriában. Nekem onnan is megfelelne :)

USbfREAk 2008.05.13. 14:29:14

Ha az itthoni ASUS tartja azt az ütemet, amit ennél a (701-es) változatnál, akkor jövő ilyenkorra lesz magyarított 900-as... :P

Én egész biztosan senkit nem beszélnék le a 900-asról, hiszen nyilván az is nagyon meg fogja érni az árát (sőt, azt sem zárnám ki, hogy a későbbiekben - ha már lesz magyar változat - olyanra fogok váltani), de ettől függetlenül is ez a 701-es egy jó, használható, szerethető kis gép, ami nagyon megéri az árát. Szerintem.

doors (törölt) 2008.05.13. 16:01:17

ha jól számolom akkor nem kell egy évet várni, max jövő januárig :D

elvis 2008.05.28. 22:36:59

hello!
én kb 3 hete vettem egy linuxos 4G-set. eddig teljesen meg vagyok vele elégedve! tényleg nagyon gyors a névleges teljesítményéhez képest! 1 hétig használtam linuxal, de hiányoztak a windowsos progik, így váltottam. először egy angol verziójú eee xp-re de sehogy nem tudtam rávarázsolni a magyar billentyűzet támogatását, így leszedtem (pedig azzal tényle nagyon gyors volt, kevés helyet foglalt). most egy "hagyományos" xp van rajta. ezzel érezhetően lassult a rendszer, főleg a betöltési idők. ha egyszerre 2 programot nyitok me, akkor néha 10-20 másodperc is kell míg elindul mindekettő, viszont utána szaggatásmentesen megy minden. eddig egszer sikerült túlterhelnem úgy, hogy igazán belassuljon: egy időben msn- eztem, torrenten töltöttem, zenét hallgattam, és a youtubon videót néztem. ez egy kicsit belassította a youtubon a flash részeket, de sztem egy ilyen géptől ez nem egy olyan nagy bűn.

ami tetszik benne:
-tényleg hordozható. én minden nap viszem magammal munkába a 2 szendvics közt:D
-az aksi remek. 3 óra filmnézéssel jut el 20 %ra az aksi (kikapcsolt wifivel, és félsött kijelzővel)
-a billentyűzet teljesen használható (most is arról írok, és a félregépelés előtte is gondot okoott nekem)
-a wifi sokkal erősebb mint az eddigi beépített wifijeim, usb-s adapterek, vagy bármimás ilyen eszköz, és nagyon gyorsan csatlakozik

ami nem tetszik:
-a kiejlző télleg tud kicsi lenni. ezt a linuxban nagyon jól megoldották, az elhúzhtó ablakokkal (altot nyomva tartva mozgatható bármely ablak), d e a windowsban sokszor előfordul, hogy az ok a lap alján nem látszik, a total commander teteje kilóg a képből, és nem lehet átméretezni rendesen, olyan megoldást meg még nem fedeztem fel windows alá mint ami a linuxnál volt
-tényleg elég erősen melegszik. nem fagy le tőle, még ha gyengén tud is szellőzni (takarón szoktam vele netezni)
-egy cd lejátszó tényleg hiányzik belőle. én vinyóból is usb-set használok, de maerás mindig usb-n dugdosni bele mindent, és a cd már nem megy tápforrás nélkül.

összefoglalva: tényleg egy nagyon praktikus kis gép, szerite elfogadható árral, és akinek nincsenek extra igényei, anak akár első gépként is megteszi (mióta megvan, 1X kapcsoltam be az asztalit, megírni 1 dvd-t. másra midenre jó volt eddig ez is)

ha bárkinek kérdése van, vagy tud segíteni a windiwsos kilógó ablak problémára, az írjon ide, vagy a marlok.solt[kukacc]gmail[pont]com címre!

slippy · http://eeepc.extra.hu 2008.06.10. 09:47:49

aki kételkedne a magyar 900-as hamarosan történő megjelenésében, annak ajánlom a legfelső hírt eeepc.extra.hu/news.php
d[oO]b
süti beállítások módosítása