HTML

Eee PC júzer

Helló! Ebben a blogban arról olvashatsz, milyen az életem most, hogy egy ASUS Eee PC 4G-X boldog és büszke tulajdonosa lettem.

Friss topikok

  • doors (törölt): pedig én vártam a folyatást, azért is maradtál benne a google readerbe. Ezennel akkor kitöröllek. ... (2008.10.15. 15:10) Vége a dalnak (már egy ideje)
  • aws: na csak kiderült hosszú használatra alkalmatlan arra jó hogy magaddal vidd és ha tudod hogy wlan k... (2008.08.13. 18:07) Kialudt a tűz - de még pislákol
  • Bobb: Na ittvan: logout.hu/iras/kb_vagy_kib.html (2008.06.16. 18:55) Az első KOMOLY szívás
  • Karma: Az nLite nagyon jó, én már csak azzal telepítek wint. (2008.06.12. 11:30) XP karcsúsítás
  • slippy: aki kételkedne a magyar 900-as hamarosan történő megjelenésében, annak ajánlom a legfelső hírt eee... (2008.06.10. 09:47) Közelebbi ismerkedés

Linkblog

Az első KOMOLY szívás

2008.05.08. 20:30 USbfREAk

Nem vagyok ideges...

Gondoltam, "felavatom" végre a 4 gigás Kingston (hangsúlyozom, KINGSTON, nem ám holmi gagyi márka!) SD (valójában SDHC, amit kezel az Eee) kártyámat, és teszek végre adatokat a gépre. Ahogyan azt Móricka elképzelte...

A 4 gigás (valójában 3,74 GB-os) kártya ugyanis néhányszáz mega feltöltött adat után közli, hogy ő TELE VAN!!! Ennyit a Kingston-ról... Megy vissza a nagykerbe. (Ezért használok én PQI flash termékeket. Azokkal sosincs baj.)

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepcjuzer.blog.hu/api/trackback/id/tr90460428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fisher 2008.05.09. 05:32:53

Az 4G az a gyártók szerint 4.000.000.000 bájt. Ennyi amúgy az SI szerint is, mert már 1000 a szorzószám és nem 1024. Ez amúgy ECDL vizsgakérdés, ahol a helyes válasz még mindig 1024, ha jól emlékszem. És ez csak az egyik hiba az ECDL vizsgában. Na mindegy.
Szóval egyrészt a "gyári" kapacitás már helyből nem annyi, amennyi. Erre jön még a formázáskor lefoglalt hely, ami attól függően, hogy FAT-e vagy NTFS-e, további helyet eszik meg.
Mindenesetre az érdekel, hogy a PQI tényleg 1024-el számol-e, mert ha igen, akkor én is olyat fogok venni :)
És milyen jó, hogy nem kell a blogponthura csak azért regisztrálnom, hogy álmatlanságomban hozzászóljak.

USbfREAk 2008.05.09. 07:33:23

Természetesen én is tisztában vagyok azzal, hogy a mega és a giga között a számítástechnikában nem 1000, hanem 1024 a váltószám - mindössze megemlítettem, hogy mekkora a valós kapacitás. És természetesen a PQI is így számol. De azért köszi, hogy emlékeztettél. ;)

Mindez azonban vajmi keveset segít a problémámon, miszerint jelen pillanatban kvázi használhatatlannak tűnik a kártya. Akármi miatt is van ez. Dolgozom a megoldáson...

Fisher 2008.05.09. 12:30:15

Fényt kapott :)
Egyébként csak arra céloztam, hogy kétféle számítási módszer létezik, és "meglepő" módon a gyártók a kisebb szorzót használják :)

Roltii 2008.05.13. 20:48:17

!!!!próbálj meg kevesebb fájlt tenni egy könyvtárba, ennyi a trükk:D 127 fájl lehet maximum...persze fájlrendszertől függ, de ezzel már én is találkoztam

doors (törölt) 2008.05.14. 08:07:55

Mióta kell számolgatni egy fájlokat egy könyvtárban? :) pl egy fényképezőgépnél mwemóriakártyára nem fotózhatok 127nél több képet? :DDDDD

Szánalmas :DDD

USbfREAk 2008.05.14. 11:59:04

Roltii: Időközben kiderült már, hogy nem a kártyával volt a gond, hanem egyszerűen nem teljesen kompatibilis az Eee-vel. (Lásd aktuálisan legutolsó blogbejegyzésem - Egy hosszú hétvége tanulságai)

Nekem is mondtak ilyen tippet, hogy talán túl sok kicsi fájl miatt van a gond, de a FAT32 4 K-s lemezfoglalási egysége mellett még mindig - durván kerekítve - egymillió 4 K alatti méretű fájl férne el. Nem pedig 127 darab...

Bobb 2008.06.16. 18:44:46

Na figyelj. 4 gigabájt az közel sincs 4000 megabájt föltt, mivel ez egy lehúzósjellegű dolog. Egyszerűstve:
1000bájt=1kilobájt
1024bájt=1kibibájt

De errrőől bővebben utánaolvashatsz a neten. Lehet nem mondtam pontosan de a lényeg, hogy pl 1024mibibájt (amit megaab
jtnak gondolnak) az 1 gigibájt
süti beállítások módosítása