HTML

Eee PC júzer

Helló! Ebben a blogban arról olvashatsz, milyen az életem most, hogy egy ASUS Eee PC 4G-X boldog és büszke tulajdonosa lettem.

Friss topikok

  • doors (törölt): pedig én vártam a folyatást, azért is maradtál benne a google readerbe. Ezennel akkor kitöröllek. ... (2008.10.15. 15:10) Vége a dalnak (már egy ideje)
  • aws: na csak kiderült hosszú használatra alkalmatlan arra jó hogy magaddal vidd és ha tudod hogy wlan k... (2008.08.13. 18:07) Kialudt a tűz - de még pislákol
  • Bobb: Na ittvan: logout.hu/iras/kb_vagy_kib.html (2008.06.16. 18:55) Az első KOMOLY szívás
  • Karma: Az nLite nagyon jó, én már csak azzal telepítek wint. (2008.06.12. 11:30) XP karcsúsítás
  • slippy: aki kételkedne a magyar 900-as hamarosan történő megjelenésében, annak ajánlom a legfelső hírt eee... (2008.06.10. 09:47) Közelebbi ismerkedés

Linkblog

Kialudt a tűz - de még pislákol

2008.06.05. 17:52 USbfREAk

Töredelmes vallomás

Be kell vallanom, hogy többek között azért sem írtam az utóbbi időben túl sok bejegyzést, mert alig vettem elő a kicsikét. :P Ennek főleg az az oka, hogy amióta megjött a szervizből (kéretik rövid "i"-vel írni!) a normál céges notim, azóta annyira örülök neki, hogy megszokásból azt veszem elő itthon is... Szóval röviden az van, hogy bár elsősorban azért vettem meg a 701-est, mert az volt a vágyam, hogy a nagy böszme (normál, 15,4"-os) laptop-ot ne kelljen folyton cipelnem, eleddig nem sikerült tartanom magam ehhez (bevallom, sokszor csak itthon döbbenek rá, hogy már megint elhoztam magammal a nagyot is), pedig már a nyomtató driver-ét is feltettem az Eee-re, valamint a 16 gigás pendrive-ot is "beüzemeltem".

Minden csoda 3 napig tart ugyebár - én is egy kicsit így érzem most magam ezzel kapcsolatban. Aránylag hamar elmúlt a varázsa. Másokat ugyan még mindig el lehet bűvölni vele (legutóbb az unokatesóm sírta el magát gyönyörűségében, amikor meglátta, aztán meg akkor, amikor megmondtam neki, hogy mennyibe kerül a boltban), én viszont már nem tudok úgy gondolni rá, mint amikor megvettem. :( Félreértés ne essék; semmi bajom vele (leszámítva az eddig felsorolt dolgokat), egyszerűen csak nem rajongok már érte annyira, mint eleinte. De ennek minden bizonnyal én vagyok az oka, nem pedig a gép.

Különben is, ez meg fog változni. ;)

Akksi rejtély

Múlt hétvégén kölcsönadtam a főnökömnek a kütyükét. Nagyon örült neki egészen addig, amíg be nem kapcsolta, ugyanis észrevette, hogy csak a Vendég fiókba tud belépni, ergo nulla rendszergazda joggal telepíteni sem fog tudni. Pedig szeretett volna... :P Kipróbálni, hogy mi mindenre lehet használni. (Példaként a Skype-ot említette.) Ráadásul - amit viszont már tényleg nem értek - állítása szerint a Vendég fiók használata esetén nem működik a WLAN. Neki legalábbis nem működött. De nem ez a lényeg.

Fullra feltöltött akksival adtam oda neki. Állítása szerint ő és a kisfia (aki játszott rajta egy kör pasziánszt) legfeljebb negyedórán keresztül használták a gépet, és amikor kikapcsolták, 70% töltöttséget mutatott. (Ez már eleve nem hangzik jól.) Igenám, csakhogy amikor ma reggel bekapcsoltam, már csak 30%-ot mutatott...! Hmmm... Állásban merült volna 30-40%-ot?! Nemá'! :( Sajnos jobban nem tudok a végére járni a dolognak, mert a főnököm állítja, hogy nem volt 15 percnél tovább bekapcsolva (azt se felejtsük el, hogy a WLAN szerinte nem ment, márpedig az aránylag sokat fogyaszt), én pedig meg merek esküdni, hogy hétfőtől, amikor visszaadta, ma reggelig nem kapcsoltam be. Érdekes.

Kitekintő

Most nem magáról az Eee-ről, hanem egy többé-kevésbé konkurens mini laptop-ról szeretnék néhány gondolatot megosztani veletek.

Egyszer már elsiránkoztam, hogy érthetetlennek, sőt már-már felháborítónak tartom, hogy a 701-esbe épített SZUPERULTRAHIPERKISFOGYASZTÁSÚ, ráadásul a névleges 900 helyett mindössze 630 MHz-en hajtott Celeron proci milyen rémesen sokat zabál, és felemlegettem - alapvetően AMD-pártiként -, hogy a Vye S18 az 500 MHz-es Geode procijával kb. 2x annyi ideig bírja állítólag szuflával, pedig az Eee-nek több mint másfélszer akkora kapacitású akksija van.

Nos, tegnap olvastam egy tesztet a Hewlett Packard Eee-konkurenséről, amit lényegében jól lehúztak amiatt, hogy a beleépített VIA C7 (1,2 GHz-es) procinak köszönhetően (aki esetleg nem tudná; a két nagyon kívül a VIA is gyárt procikat, amik tényleg nagyon minimális fogyasztásúak, bár inkább chipset-eket gyárt, illetve nagyon híres az agyonminiatürizált EPIA platformjáról) dög lassú, ráadásul melegszik is. Már-már kezdtem elképedni, mikor megakadt a szemem azon, hogy... VISTA!

Giga-mega-LOL. :) Ennyi erővel a 2G-s Eee-n is lehetne próbálkozni a Vista-val... ;) (Az 1,2 GHz-es VIA kb. egy 600-as Intel procinak felel meg, ha a számítási teljesítményét nézzük.) Szóval, végeredményben nem is a tesztelők voltak lehúzósak, hanem a HP volt egy igazi idióta, hogy Vista-val (nyilván a legbutább változattal, de alapvetően mindegy is) dobta/dobja piacra a gépét.

Komolyan nem értem, minek erőlteti mindenki ezt a rettenetes Vista-t, amikor 1. indokolatlan gépigénye van, 2. a többség utálja (ami annak is köszönhető, hogy az XP összességében szuperül sikerült - mármint rutinos vindózos szemmel nézve), 3. a mai napig vannak inkompatibilitási problémái, 4. a leggyakoribb (= legolcsóbb) változata, a 32 bites Home Basic a Microsoft saját bevallása szerint is egy rakás sz*r, végezetül 5. a legtöbben még mindig XP-t használnak, mert az bevált, működik, ráadásul jó eséllyel minden elindul rajta. (Arra mondjuk "jó" volt ez a Vista erőltetés, hogy ha az ember vesz egy notebook-ot, de XP-vel szeretné használni, akkor eltölthet egy fél napot az XP-s driver-ek letöltésével, minthogy mostanság már csak Vista-s driver-ekkel adják többnyire az új laptop-okat...)

Még egy hír: a Microsoft enged a nyomásnak, és bejelentette, hogy 2010 nyaráig "életben hagyja" az XP-t, legalábbis a mini laptop-okra szóló változatát. Ez szerintem jó hír. ;)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepcjuzer.blog.hu/api/trackback/id/tr61505470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaHaHapci 2008.06.06. 18:21:35

Szia!

Azt nem értem, hogy, ha hurcolni kell a gépet, akkor miért a nagy notebookot viszed?

USbfREAk 2008.06.09. 13:37:00

Hát éppen ez a kérdés... ;)

Horváth Győző · http://www.idogazdalkodas.com 2008.07.11. 14:44:16

Szerintem ez egy célszerszám. Nem a laptopot/számítógépet helyettesítő eszköz. Így nem is tudja azt helyettesíteni, mivel azok sokszempontból jobbak.

Ezt az eszközt a strandra viszed magaddal (ha nem sajnálod) vagy ha üzletkötő vagy akkor mindenhová, vagy akár a hátizsákba is elfér.

Szóval ez egy igazán hordozható eszköz, ellentétben egy 3 kg-os laptoppal.

Ugyanakkor, ha otthon vagy, akkor egy nagyobb képernyő, egy gyorsabb gép, egy jobb billentyűzet megmagyarázza, hogy miért nem a kicsikét használod.

aws 2008.08.13. 18:07:35

na csak kiderült hosszú használatra alkalmatlan arra jó hogy magaddal vidd és ha tudod hogy wlan közelben vagy mindig van valami fobtos dolgod, meg időnként beüt a krahh akkor jó hogy nálad van, de egyébként így a 701 tuti nem éri meg..
talán majd az acer one típus atommal ha sikerül 60 körülire kihozniuk
csak most (2008.06) olvastál a hp-ról lol akkor meg eléggé el vagy maradva információk terén
mindenesetre rájöttem hogy simán megéri valami régebbi 11-13 colos subnoti mint ezek mert a képernyő látható(sőt némelyik prémium kategóriás simán hazavagja a tescó laptopokét )
rendes proci van bennük és az a 0,5-0,8 kiló már nem oylan nagy plusz hogy a táskában nagyon érezhetó legyen
és árban sem ilyan sokkal több mert mire minden vackot(memkártya külsővinyó cd/dvd meg az meg ez)megvesze addigra már simán veszel subnotit
de ez csak az én véleményem
a kis hp meg a vista LOL, már jön is az atomos verzió egyébként.
a via-nak meg most kijöt a c8-a an az ütős főleg hogy 2 magos verziót is terveznek belőle ésa teszeteken az 1 magjával szinte mindenhol legyőzte az atom ht-s (logikai 2 magos) verzióját
süti beállítások módosítása