HTML

Eee PC júzer

Helló! Ebben a blogban arról olvashatsz, milyen az életem most, hogy egy ASUS Eee PC 4G-X boldog és büszke tulajdonosa lettem.

Friss topikok

  • doors (törölt): pedig én vártam a folyatást, azért is maradtál benne a google readerbe. Ezennel akkor kitöröllek. ... (2008.10.15. 15:10) Vége a dalnak (már egy ideje)
  • aws: na csak kiderült hosszú használatra alkalmatlan arra jó hogy magaddal vidd és ha tudod hogy wlan k... (2008.08.13. 18:07) Kialudt a tűz - de még pislákol
  • Bobb: Na ittvan: logout.hu/iras/kb_vagy_kib.html (2008.06.16. 18:55) Az első KOMOLY szívás
  • Karma: Az nLite nagyon jó, én már csak azzal telepítek wint. (2008.06.12. 11:30) XP karcsúsítás
  • slippy: aki kételkedne a magyar 900-as hamarosan történő megjelenésében, annak ajánlom a legfelső hírt eee... (2008.06.10. 09:47) Közelebbi ismerkedés

Linkblog

XP karcsúsítás

2008.05.14. 19:49 USbfREAk

Hát ez nem megy...

A korábbi bejegyzéseim hozzászólói közül ketten is ajánlottak olyan módszert, amivel lehet az oprendszer által elfoglalt tárhelyet csökkenteni, ám - legnagyobb sajnálatomra - XP telepítési mappát nem találtam rejtett mappaként sem, a RAM-ot pedig még nem cseréltem ki, vagyis még nem tudtam kinyírni a virtuális memóriát - így van most 852 mega szabad helyem.

Hit me baby one more time

Amint kitaláltam, hogy milyen formában teszem elérhetővé az Eee számára a Ghost fájlt, újra fogom húzni az egész gépet. Visszaállítom eredeti formájára a "vinyót". Aztán NEM töltöm le az SP3-at, csak a többi szükséges frissítést (megjegyzem, nekem eddig tökéletesen bevált minden gépemen az SP2-es XP), majd letörlöm a Works-t, és felteszem a 2003-at tárhely-kímélő formában. (Lényegében csak a Word meg az Excel kell. Az Outlook-ot a Live Mail óta nem használom...) Így talán megúszom az egészet 2,5 gigából, minthogy az általában használatos segédprogramjaim alig néhány megásak egyenként.

Igen kellemetlen élmény volt, hogy így befürödtem ezzel a 4 gigás SD-vel, mert most aztán tényleg kénytelen leszek a 16 gigás pendrive-ot használni, és olyan hülyén néz ki, hogy ki kell lógnia valaminek a gépből... ;) Pláne, hogy fehér a pendrive! :P

Megvilágosodás? (Szóvicc, érted... ;)

Valaki emlegette az nLite-ot. (Aki nem tudná, mi az; egy olyan "karcsúsító" szoftver, amivel tetszőleges XP telepítőt lehet létrehozni azáltal, hogy a feleslegesnek ítélt összetevőket ki lehet hagyni, és ilyen módon egy kisebb tárhelyet igénylő oprendszert lehet feltelepíteni.) Én is kacérkodom az ötlettel most, hogy rádöbbentem (főként az átmenetileg reménytelennek tűnő SD-s bővítés miatt), ugyancsak okosan kell gazdálkodni az adott méretű tárhellyel.

Kérném, hogy ha valaki talál olyan SDHC kártyát 4 vagy 8 gigás kivitelben, ami kipróbáltan működik az Eee 701-essel, továbbá itthon is kapható, az szóljon nekem rögvest! ;)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepcjuzer.blog.hu/api/trackback/id/tr2468906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

succesfull 2008.05.14. 20:21:50

a lapozófájlt ki lehet kapcsolni,így nyerhetsz további helyet
Vezérlőpult->Rendszer->Speciális fül->Teljesítmény->V.mem ..Módosítás...

USbfREAk 2008.05.15. 13:31:42

succesfull: Tudom, hogy ki lehet kapcsolni a lapozófájlt, sőt, tervezem is, de csak majd akkor, ha már kicseréltem a RAM-ot 2 gigára.

u.i.: az angol "sikeres" szót "successful"-nak kell írni helyesen - de te nyilván direkt írtad másképpen ;)

sikeresember 2008.05.15. 18:37:07

először nem direkt,aztán rájöttem de mindegy már így írom :D

ocrulez 2008.05.16. 14:41:39

A demandnál 9k-ért vásárolt
SDUltra-X 8192Mb Secure Digital A-Data HC 150x -el tökéletesen müködik.

Karma · http://karma.blog.hu 2008.06.12. 11:30:41

Az nLite nagyon jó, én már csak azzal telepítek wint.
süti beállítások módosítása