HTML

Eee PC júzer

Helló! Ebben a blogban arról olvashatsz, milyen az életem most, hogy egy ASUS Eee PC 4G-X boldog és büszke tulajdonosa lettem.

Friss topikok

  • doors (törölt): pedig én vártam a folyatást, azért is maradtál benne a google readerbe. Ezennel akkor kitöröllek. ... (2008.10.15. 15:10) Vége a dalnak (már egy ideje)
  • aws: na csak kiderült hosszú használatra alkalmatlan arra jó hogy magaddal vidd és ha tudod hogy wlan k... (2008.08.13. 18:07) Kialudt a tűz - de még pislákol
  • Bobb: Na ittvan: logout.hu/iras/kb_vagy_kib.html (2008.06.16. 18:55) Az első KOMOLY szívás
  • Karma: Az nLite nagyon jó, én már csak azzal telepítek wint. (2008.06.12. 11:30) XP karcsúsítás
  • slippy: aki kételkedne a magyar 900-as hamarosan történő megjelenésében, annak ajánlom a legfelső hírt eee... (2008.06.10. 09:47) Közelebbi ismerkedés

Linkblog

A helyzet változatlan

2008.05.16. 18:17 USbfREAk

Hogyan kell memóriát négyszerezni

Szert tettem egy 2 gigás, 667 MHz-es Kingmax notebook memóriára, amit már be is szereltem a gépbe. (Tartott vagy 1 percig az egész.) Szuperül funkcionál, legalábbis ami azt illeti, hogy a gép felismeri. De bizony nem lett gyorsabb a boot-olás... :P Sőt! Megtekintettem a már emlegetett lapozófájl beállítást, és kiderült, hogy eddig is nullára volt beállítva, úgyhogy a tárhely-felszabadító trükk ilyen formában egész biztosan nem fog menni. Cserébe az eddigi 852 mega szabad helyem a C: meghajtón valami érthetetlen okból fakadóan lecsökkent 820-ra. Ezt komolyan nem értem. Pedig nem telepítettem semmit a legutóbbi állás óta, de még csak nem is töltöttem le frissítést.

Még mindig nem volt szívem/lelkierőm/időm a 16 gigás pendrive-ot a csomagolásából kivenni, úgyhogy a Ghost fájl általi reinstall is még várat magára. Ha lesz egy kis fölös időm a hétvégén, talán neki is állok a dolognak.

Akár 64 mega VGA memória?

Már korábban eszembe jutott (főleg, mikor láttam egy Eee-n futó CS-ről videót, amin gyorsabbnak tűnt a játék, mint ahogyan az enyémen futott), hogy ha meglesz a 2 giga RAM, akkor magasabbra állítom a VGA-hoz rendelt memóriát. Igenám, de ezt vajon hol lehet megejteni? Mert a BIOS-ban semmi ilyen beállítási lehetőség nem szerepel. Utánaolvastam fórumokban, ahol csak annyi infót találtam, hogy mások is szívnak ezzel, de speciális - "BIOS-szerkesztő" - programmal sem jutottak dűlőre. Ha valakinek van ötlete illetve tapasztalata, azt szívesen veszem. ;) (Ugyanitt külön szeretnék köszönetet mondani annak a hozzászólónak, aki elárulta, hogy egy konkrét típusú A-Data 8 gigás SDHC kártya kipróbáltan működik az Eee-vel.)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepcjuzer.blog.hu/api/trackback/id/tr100472848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ocrulez 2008.05.16. 19:57:43

forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=19216
Itt az első post-ban leírtakat még megnézhetnéd a kingstone-odon.
+ A eszközkezelő/disk drives/card reader/házirendek/optimalizálás teljesítményre -t is érdemes bekapcsolni, mert nekem a 17mb/s-ot hazavágta 2mb/s-ra ha az outlook megnyitotta a pst+ost -t a sd-ről.

ocrulez 2008.05.16. 20:05:53

Bocs, de ezt a videomemóriát nem értem. Neked nem 64mb? Nekem legalábbis annyin megy.

USbfREAk 2008.05.17. 09:47:14

A 4 gigás Kingston kártyát már eladtam. (Amúgy is 8 gigásat akartam...)

Másik kérdésedre válaszolva: nem, nekem nem 64-gyel megy a VGA-m, hanem 8-cal. Ez az alapértelmezett tudtommal. Te hogyan állítottad 64-re? (Ugyanilyen típusú Eee-d van?)

konzervman 2008.05.17. 21:53:55

Na ez a kemény: World of Warcraft Eee-n!

www.youtube.com/watch?v=KKNRxuqmHa8

ocrulez 2008.05.18. 14:06:02

701 4g xp-s rev24 -es alaplappal.
Nem állítottam magától ennyi. 2giga ram van benne, a videokártya driver: intel Corporation 6.14.10.4764 (2007.01.13)

ádám 2008.05.19. 17:30:39

Újabb infó xp sp3-al kapcsolatban:
fogtam egy hivatalos xp home cd-t, és n-lite-al beleintegráltam az sp3-at, valamint kikapcsoltam olyan funkciókat, amik nem kellenek, kicsit átszabtam az xp-t.
Feltelepült, a gép alján található serial számot adtam meg neki, igy hivatalos is rajta, aktiválta magát a windows. felraktam a gyári cd-ről a drivereket,1 hiba volt összesen, egy ock file-t kellett a windows mappába utólag bemásolni, (az audio driver hibaüzenetet adott, lehet hogy neten van frissebb és azzal ez sem lett volna)
igy van most 2.91GB szabad helyem, úgy hogy az xp a driverekkel fent van és tökéletesen működik.
olyan dolgokat vettem ki a telepítőből mint pl, súgófile-ok, játékok...

USbfREAk 2008.05.19. 19:57:16

Ádám: Köszi az nLite-os infót, azt hiszem én is ezt az utat fogom választani. Csábító a közel 3 giga szabad hely - pláne úgy, hogy az SP3 is már benne van.

ocrulez: Hol ellenőrizted, hogy 64 mega a videómemóriád?

ocrulez 2008.05.19. 21:25:08

vezérlőpult/megjelenítés/beállítások/speciális/adapter/memória mérete

ádám 2008.05.19. 22:12:05

A virtuális memóriát ki kell kapcsolni telepítés után, azt elfelejtettem írni, és úgy meglesz a 2,9 giga szabad hely!
sok sikert!
süti beállítások módosítása