HTML

Eee PC júzer

Helló! Ebben a blogban arról olvashatsz, milyen az életem most, hogy egy ASUS Eee PC 4G-X boldog és büszke tulajdonosa lettem.

Friss topikok

  • doors (törölt): pedig én vártam a folyatást, azért is maradtál benne a google readerbe. Ezennel akkor kitöröllek. ... (2008.10.15. 15:10) Vége a dalnak (már egy ideje)
  • aws: na csak kiderült hosszú használatra alkalmatlan arra jó hogy magaddal vidd és ha tudod hogy wlan k... (2008.08.13. 18:07) Kialudt a tűz - de még pislákol
  • Bobb: Na ittvan: logout.hu/iras/kb_vagy_kib.html (2008.06.16. 18:55) Az első KOMOLY szívás
  • Karma: Az nLite nagyon jó, én már csak azzal telepítek wint. (2008.06.12. 11:30) XP karcsúsítás
  • slippy: aki kételkedne a magyar 900-as hamarosan történő megjelenésében, annak ajánlom a legfelső hírt eee... (2008.06.10. 09:47) Közelebbi ismerkedés

Linkblog

Az első nap

2008.05.08. 17:36 USbfREAk

(Ez az iromány tegnap, szerdán született este, de csak ma, csütörtökön indítottam ezt a blogot.)

Végre!

A mai napon tulajdonosa lettem egy 4G modellnek Galaxy Black, magyarul fekete kivitelben. Tegnap aludni is alig tudtam az izgalomtól abban a tudatban, hogy ma végre-valahára a kezembe is vehetem a kis aranyost. Gyakorlatilag az Eee PC-ről szóló első hírek megjelenése óta terveztem már, hogy veszek egyet, de csak most, a hivatalos itthoni forgalmazás kezdetével nyílt rá lehetőségem, pontosabban szólva arra vártam, hogy magyarosított változatban is megjelenjen.

Megérte várni

A hivatalos magyar verzió azt jelenti, hogy a gép billentyűzete magyar ékezetes, a hozzá adott - előre telepített - Windows XP Home pedig magyar nyelvű, ahogyan a Kezelési leírás és a Quick Start Guide is. Sőt, még a készülék dobozán is - nagyon apró betűvel - van magyar felirat. Feltételezem, hogy ez a magyarítás tartott el egy ideig, és emiatt váratták a közönséget a hivatalos premierrel. (Érdekességként megemlítem, hogy abban a nagykerben, ahonnan az én gépem származik,egyedül ezt a modellt lehet kapni, ráadásul egyelőre csak ebben a színben.)

Döbbenet

Utoljára akkor csodálkoztam rá egy számítógép dobozának kis méretére, amikor jó 4 évvel ezelőtt az első ASUS barebone-omat megvásároltam. Akkor is csak a csomag felbontásakor döbbentem meg igazán, hogy maga a készülék milyen kicsi. Most is ez történt. Hiába láttam fotókat, amin más notebook-ok mellé tették a gépet összehasonlítás képpen; szabályosan nem akartam elhinni a kis méretet, amikor először a kezembe fogtam. Kissé ijesztőnek hatott. (Értsd: átfutott az agyamon, hogy hogyan fogom a "virsli" ujjaimmal azokat a kis gombokat nyomkodni a billentyűzeten... De majd elválik...)

A csomagolás azért sem nagy amúgy, mert csak a legszükségesebb tartozékokat csomagolták a géphez; egy nagyon jó minőségű tokot, egy hálózati töltőt, egy fényes fekete mini USB-s egeret, egy - magyar nyelvű - driver és helyreállító DVD-t, valamint a leírást. Mindent szépen külön becsomagolva. Külön Windows telepítő CD nincs, a Microsoft matrica pedig már a gépre volt ragasztva.

Előkészületek

Sejtve, hogy a tárhely bizonyosan kevés lesz a jövőben, a géppel együtt rendeltem egy 4 gigás SD kártyát és egy 16 gigás pendrive-ot is, valamint vásároltam - brutális 1300 Ft-ért - egy kis oldaltáskát egy kínai boltban, hogy legyen miben hordani. Részben ugyanis azért is akartam Eee PC-t, hogy ne a többkilós nagy dög notebook-ot kelljen nap mint nap cipelnem magammal, aminek a hordtáskájába az idők folyamán rengeteg súlyos dolog került, amitől a vállam és a derekam az utóbbi időben kezdett leszakadni... És az a szép, hogy most a mini oldaltáskába is minden fontos cucc (a gép tartozékaival, USB-s eszközökkel, töltővel, stb. együtt) belefér. ;)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepcjuzer.blog.hu/api/trackback/id/tr91460177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stevie 2008.05.08. 22:49:17

Az en gepem is most jott meg. Nekunk Bulgariaban van egy cegunk, es a kinti internetszolgaltatonk "ajandeka" volt a kis gep. Nem ingyenes ajandek, de 399 levaert, kb 51 ezer forintert el lehetett hozni. Ez feher, linuxos, Surf valtozat (nincs benne webkamera) es nem jart hozza sem a tok, sem a kulso eger. Arrol a tokrol megneznek egy kepet... Egyelore nekem is nagyon bejon :-)

huta9020 2008.05.09. 08:49:29

Azt lehet tudni, hogy hol és mennyiért lehet hivatalosan kapni?

USbfREAk 2008.05.09. 08:57:18

huta: A Best Byte-nál bruttó 80-ért lehet ugyanezt a változatot kapni, ami nekem van.

doors (törölt) 2008.05.13. 19:44:09

oldaltáskáról tudsz fotót mutatni?

Kaa 2008.05.14. 01:11:59

Kérlek szépen, közölj egy fotót, hogy a magyar billentyűzet mennyire magyar! Kösz.

Kaa 2008.05.14. 10:45:59

Egy olyan fotót szeretnék, amin látszanak az összes gombok. Pl., hol a hosszú í?
süti beállítások módosítása